czwartek, 9 kwietnia 2015

Władca Piasków

Tytuł: Władca Piasków
Autor: Eliza Drogosz
Stron: 415
Wydawnictwo: Poligraf
Ocena: 4/6

ZŁOTE SŁOŃCE EGIPTU.
GORĄCE PIASKI PUSTYNI.
POZORNIE ZWYKŁY LETNI OBÓZ.
ALE TYLKO POZORNIE.

Jak można wytłumaczyć tajemnicze zdarzenia, które mają tam miejsce?
Czy to możliwe, że stoi za nimi przebudzona magia sprzed wieków?
Jakie mroczne sekrety kryją się w cieniu?
Czy wszyscy na pewno są tymi, za których się podają?
Kim jest gorączkowo poszukiwany przez organizatora wyjazdu Władca Piasków?
Co wspólnego z letnim obozem ma zbiegły nastoletni morderca?

To wszystko próbuje zrozumieć ona.
Zwykła dziewczyna wplątana w wir niezwykłych zdarzeń.
I on. Tajemniczy chłopak wiedzący więcej niż inni. 

Razem muszą jakoś odnaleźć się w samym środku dziwnych wydarzeń.
Jak sobie z nimi poradzą?
Czy syatczy im odwagi, by zmierzyć się z prawdą?
Prawdą, w którą tak trudno uwierzyć.
Prawdą, która zmieni świat.

Prawdą o starożytnych egipskich bogach.

Czy i Ty odważysz się poznać ich sekret...?

Lecz uważaj. Świat sprzed tysięcy lat jest bliżej, niż myślisz.

Zachowaj ostrożność. Nie ufaj nikomu. Nigdy nie wiesz, czyje oczy śledzą Cię z cienia.

Jak by to było gdybyś dostał/a zaproszenie na obóz do Egiptu? Przyjął/Przyjęła byś czy raczej odrzucił/a? Mogłaby być to jedyna okazja do zobaczenia egipskich piramid, piasków i poczucia egipskiego słońca. A może miał/a byś inny powód do przybycia na ten obóz tak jak Oliver Green?

Jak już się można domyślić głównym bohaterem jest właśnie Oliver Green. Nie jest to jedyny główny bohater, ponieważ rolę tę dzieli z Sonią - Polką z Krakowa.
Oboje pojechali na międzynarodowy obóz do Egiptu. Oliver, ponieważ chce zdobyć Amulet Ozyrysa, a Sonia, ponieważ jej siostra złamała nogę i ich rodzinny wyjazd nie może się odbyć. Cały obóz wydaje się być fajny, dopóki grupy nie wybierają się na wycieczkę do muzeum. Od tamtej pory zaczynają się dziać dziwne rzeczy.

Władca Piasków jest pierwszą moją książką o takiej tematyce. Mogliście zauważyć, że dość długo czytałam tę książkę i od razu mówię, że nie było to spowodowane brakiem czasu. Po prostu do połowy książki nie było zbyt ciekawie, wręcz zasypiałam czytając to. Po przeczytaniu połowy zaczynało się robić ciekawiej. Nawet był moment, w którym się śmiałam. Sądzę również, że czytanie tej książki szło mi mozolnie, ponieważ nie przepadam za polskimi autorami. Niezależnie czy ten autor ma 15, 30 czy 60 lat, po prostu polscy autorzy do mnie nie przemawiają.
Książka ta na pewno w jakimś stopniu jest ciekawa. Dzięki niej możemy się wiele dowiedzieć o egipskich bogach, ponieważ autorka - Eliza Drogosz - się nimi interesuje.

Moim zdaniem jest tu też świetnie ukazana istota iluzji. Możemy się z nią spotkać na co dzień, ale w książkach o niej nie słychać.
Pomimo, że na początku książka była nudna, to potem akcja się rozwinęła i wciągnęła. Na pewno jeżeli ukażą się kolejne tomy (w których mam nadzieję dowiemy się czy zostanie odnalezione ''Berło Zniszczenia'' i czy zostanie pokonany ''Wyklęty'' i pan Mandara) postaram się w nie zaopatrzyć.

2 komentarze:

  1. Właśnie czytam tę książkę i racja, początkowo akcja szła mozolnie do przodu. Teraz jest lepiej :)
    Nie wybaczę Ci tych spojlerów na końcu! :D (ja jeszcze nic o tym nie wiem! xd)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam kiedyś o tej książce, ale nigdy nie zainteresowała mnie na tyle by jej gdzieś poszukać i ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie fakt, że tu zajrzałeś/aś :D
Miło by było gdybyś zostawił/a po sobie ślad, bo wtedy wiem, że mam dla kogo pisać swoje ''wypociny'' :)
Serdecznie Cię pozdrawiam :3
Alicja w Krainie Książek

Obserwatorzy