wtorek, 10 lipca 2018

[PRZEDPREMIEROWO] Adam

Tytuł: Adam
Autor: Agata Czykierda - Grabowska
Stron: 446
Wydawnictwo: OMG Books
Cena: 39,90 zł
Data premiery: 18.07.2018 r.
Ocena: ★★★★★★★★★☆


Adam nie zaznał w życiu szczęścia. Po trudnym dzieciństwie i tragicznej śmierci matki trafił do domu tymczasowego, żeby doczekać osiemnastych urodzin. Później miał być zdany sam na siebie, sam stawiać czoła swoim lękom, koszmarom i niebezpieczeństwu, od którego nikt nie mógł go uchronić.

Nie spodziewał się, że los postawi na jego drodze dziewczynę o zielonych oczach i wielkim sercu, które czuje zbyt mocno. Nie wiedział, że ona także skrywa bolesną tajemnicę, której dotychczas nikomu nie wyjawiła. Nie mógł przewidzieć, że zrodzi się między nimi miłość - czysta i młodzieńcza, ale też namiętna i obezwładniająca.

Miłość, która uratuje ich na tysiąc różnych sposobów.

Agata Czykierda - Grabowska - autorka, której nazwisko już nie raz przewinęło mi się przed oczami. Jej popularna książka Jak powietrze nie miała okazji wpaść w moje łapki, a mi też po drodze do książek tej autorki nie było. Ale kiedy przydarzyła się okazja, przeczytałam Adama, a teraz chcę was zaprosić na przedpremierową recenzję.


Nie chcę was okłamać, więc sięgam do najgłębszych zakątków mojego umysłu i szukam , i szukam, i imienia głównej bohaterki nie mogę znaleźć. Tak, to pierwsza książka jaką czytam, w której nie ma podanego imienia głównej bohaterki. Sądzę, że zabieg ten został użyty dlatego, aby móc się skupić na Adamie, czyli naszym drugim głównym bohaterze.

Nasza główna bohaterka może się wydawać, że mieszka w szczęśliwym domu, z dwójką kochających ją rodziców. Jak się na początku dowiadujemy, nie do końca tak jest. Ojciec dziewczyny owszem kocha ją całym sercem, jednak to matka odtrąca swoje dziecko.
Nie mogą mieć więcej dzieci, więc postanawiają założyć rodzinny dom dziecka i dzięki temu trafiają tam dzieci, które oczekują na adopcję. Właśnie w taki sposób w ich domu zjawia się Adam, nasz tytułowy, tajemniczy Adam.

źródło: mój Instagram

Adam to ten typ chłopaka, który spodoba się większości dziewczyn. Tajemniczy, ale przystojny. Wyalienowany, ale pociągający. Natomiast nasza główna bohaterka jest po części typową bohaterką. Może w domu nie do końca jest kolorowo, ale przynajmniej ma wspaniałych przyjaciół i chłopaka. Ale wszystko do czasu. Do czasu aż dociera do głębi duszy i emocji Adama.

Są osoby, które tworzą pewnego rodzaju skorupę ochronną swojej osoby. Ukazują po części siebie, ale raczej tę negatywną bądź obojętną stronę, aby sprawdzić w ten sposób ludzi. Czy warto ich dopuścić do siebie czy nie. Niektórych to zraża, a niektórzy docierają bardzo głęboko do wnętrza tych osób. Tak głęboko aż do momentu, w którym całkowicie się przed nimi otworzą. 
Tak jest z Adamem.

Autorka nie ukazuje tylko miłości pomiędzy nastolatkami. Chociaż miłość ta nie jest łatwa, ponieważ początkowo muszą ją ukrywać. Nie mogą się do siebie zbliżać kiedy są w pobliżu rodzice dziewczyny. Agata Czykierda - Grabowska pokazuje nam jak wielkie doświadczenie, jak wielki bagaż życiowy mogą nosić nastolatkowie, ponieważ zazwyczaj wydaje nam się, że osoby młode w ogóle nie znają się na życiu. Dwójka naszych bohaterów wiele przeżyła, szczególnie Adam, a to jak zależy mu na naszej głównej bohaterce jest urocze.

Jednak muszę się do czegoś przyczepić, bo zapewne zauważyliście, że książka nie otrzymała ode mnie dziesięciu lecz dziewięć gwiazdek. Przez pierwsze sto stron nie mogłam się wbić fabułę, książkę czytało mi się mozolnie. Dopiero później mnie wciągnęła.
Więcej pretensji nie mam. Język jakim posługuje się autorka jest przystępny i przyjemny. Nie ma się do czego przyczepić. Polecam tę książkę, całym serduszkiem, naprawdę. I mam nadzieję, że to nie ostatnia książka Agaty Czykierdy - Grabowskiej po jaką sięgnę.

A wy planujecie przeczytać Adama? A może już jesteście po lekturze tej książki? Koniecznie dajcie znać w komentarzu.

***
Za możliwość przeczytania książki przedpremierowo dziękuję wydawnictwu OMG Books.



2 komentarze:

  1. Nie przekonuje mnie ta książka. ;/ Przeczytałam jedną książkę tej autorki i się strasznie zawiodłam.
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  2. Za każdym razem, kiedy widzę tę książkę, każdy ją poleca. W takim razie coś naprawdę musi w niej być!

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie fakt, że tu zajrzałeś/aś :D
Miło by było gdybyś zostawił/a po sobie ślad, bo wtedy wiem, że mam dla kogo pisać swoje ''wypociny'' :)
Serdecznie Cię pozdrawiam :3
Alicja w Krainie Książek

Obserwatorzy