sobota, 13 stycznia 2018

Silver - trylogia

Tytuł: Silver. Pierwsza / Druga / Trzecia księga snów
Autor: Kerstin Gier
Seria: Silver
Stron: 409 / 406 / 456
Wydawnictwo: Media Rodzina
Cena: 39,00 zł
Ocena: ★★★★★★★★★☆

Liv zawsze przywiązywała dużą wagę do snów. Ale odkąd zamieszkała w Londynie, znalazły się w centrum jej zainteresowań. Tajemnicze zielone drzwi. Gadające kamienne posągi. Niania z tasakiem w schowku na miotły... Tak, ostatnio sny Liv stały się bardzo dziwne. A szczególnie ten: czterech chłopaków, łacińskie inkantacje, dziwny rytuał, a wszystko to w nocy pośrodku cmentarza. No tak, Liv zna tych chłopaków z nowej szkoły - i zawsze, gdy spotykają się na jawie, oni zdają się wiedzieć o niej więcej, niż powinni... Chyba że... śnili ten sam sen, co ona?

Trochę musieliście się naczekać na recenzje tych książek, ponieważ wszystkie trzy części przeczytałam w wakacje, a mamy styczeń. Jednak mam nadzieję, że na tę recenzje warto było czekać. 


Liv to nastolatka, która wraz z mamą, siostrą, nianią i zwierzakiem do Londynu. Nie podoba się im ten pomysł za bardzo, szczególnie że miały zamieszkać w domu, w którym każda z sióstr będzie miała oddzielny pokój, a okazuje się, że wprowadzają się do nowego partnera ich mamy, ponieważ rodzice Liv są rozwiedzeni. Tam poznaje swoje przyszłe przyrodnie rodzeństwo, z którym nie dogaduje się najlepiej. Jednak po zdarzeniach, które spotykają Liv we śnie, jej stosunek z bratem przyrodnim się zmienia, ponieważ mają wspólne tajemnice.

Sięgnęłam po tę trylogię z polecenia koleżanki, ale także po wielu pozytywnych opiniach. Kolejna książka z gatunku new adult z elementami fantastyki. 
Na początku nie mogłam wgryźć się w pierwszy tom tej serii, jednak kiedy przebrnęłam przez ten dla mnie nudny początek, wkręciłam się w tę historię na maksa. Po kolejne tomy sięgałam z większym zapałem. 
Bardzo spodobał mi się pomysł użycia motywu snu, który jest naprawdę interesujący. Niesamowite jak autorka ukazała wędrówkę po cudzych snach, jak można wykreować swój sen i drzwi do niego. Kolejnym dobrym pomysłem było ukazanie jak z jednej strony niebezpieczne, a z drugiej pociągające jest używanie złych czarów, ksiąg, itp. Kerstin Gier ukazuje konsekwencje takich działań, które mogą być naprawdę pouczające.

źródło: mój Instagram

Styl pisania autorki jest bardzo przystępny, nie zauważyłam większych błędów stylistycznych, czy gramatycznych. Wszystko spójnie gra ze sobą, co cieszy oczy i to bardzo. Dodatkowym plusem są ładne zdobienia stron, o które postarało się wydawnictwo. Zapomniałam wspomnieć o tym, że w książce możemy także spotkać wpisy z bloga o życiu szkolnym. Prowadzi go osoba, której tożsamości nikt nie zna, a która wie wszystko o wszystkich. Uwielbiam jej wpisy!

Trochę żałuję, że jest to trylogia, ponieważ chętnie poczytałabym jeszcze o Liv i Henrym, oraz wielu innych postaciach, ale także o motywie snu. Naprawdę zainteresował mnie ten wątek i skojarzył mi się z Szeptem Becci Fitzpatrick, gdzie Patcha również wchodził do cudzych snów. 
Silver to książki dla czytelników młodszych, ale także dla tych starszych. Jest pełna intryg, tajemnic, ale i humoru. Zdecydowanie jestem zadowolona, że sięgnęłam po tę trylogię i na pewno przeczytam inne książki Kerstin Gier. 
A Wy co sądzicie o tych książkach? Podoba się Wam ta historia? Czytaliście w ogóle? Dajcie znać w komentarzu, chętnie poczytam, co o tym sądzicie. Tymczasem słonecznego, zaczytanego dnia życzę! 😼

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszy mnie fakt, że tu zajrzałeś/aś :D
Miło by było gdybyś zostawił/a po sobie ślad, bo wtedy wiem, że mam dla kogo pisać swoje ''wypociny'' :)
Serdecznie Cię pozdrawiam :3
Alicja w Krainie Książek

Obserwatorzy