czwartek, 8 czerwca 2017

Pierworodna

Tytuł: Pierworodna
Autor: Tosca Lee
Seria: Piętno Krwawej Hrabiny (tom #2)
Stron: 384
Wydawnictwo: IUVI
Cena: 34,90 zł
Ocena: ★★★★★★★★★★

Nagle, w jednej chwili, powraca cała przeszłość. Audra odzyskuje wymazane na jej własne życzenie wspomnienia. Wreszcie wie, dlaczego pozbyła się przeszłości - by uratować córeczkę. Wie też, że Dziedzice nie pozwolą jej żyć...
Musi więc znaleźć i pokonać swojego śmiertelnego wroga Historyka - to jedyna szansa, by położyć kres trwającej od wieków wojnie między Potomkami a Dziedzicami, raz na zawsze. 
Zegar tyka, a sprawy się komplikują, ponieważ Audra musi działać poza prawem. Jednocześnie zmaga się z rosnącą potęgą swojej mocy i jej bolesnymi skutkami. Z pomocą mnicha heretyka, sprawdzonych przyjaciół i hakerki szuka sposobu, aby pokonać Dziedziców i uratować pozostałych Potomków. Ostateczna konfrontacja będzie śmiertelnie niebezpiecznym sprawdzianem mocy Audry.
Czy Audra okaże się wystarczająco silna?

Nie wiem czy pamiętacie jak w grudniu zachwycałam się pierwszym tomem tej serii, czyli Potomkami. Nie wiecie jak się ucieszyłam, kiedy dowiedziałam się, że wyjdzie drugi tom i będę nadal mogła śledzić losy Audry i Luki. 
Skończyłam matury, znalazłam wolny czas i wróciłam do świata stworzonego przez Toscę Lee.


Audra to dziewczyny, która wymazała sobie pamięć aby chronić najbliższych. Jak się okazuje oprócz męża, który należy do Dziedziców musi też chronić osobę, o której dotychczas nie wiedziała, a mianowicie swoją córkę - Evę. Dlatego Audra wymazała sobie pamięć - aby nikt nie dowiedział się o jej córeczce. Ale to nie jest koniec jej przygód. Oprócz chronienia najbliższych główna bohaterka musi dowiedzieć się, kto jest Historykiem i zniszczyć go, bądź ją.

Kiedy do moich rąk dotarła Pierworodna skakałam z zachwytu. W pierwszej części Tosca Lee oczarowała mnie swoim sposobem pisania. Przeniosła nas do świata realnego, który jest również światem fantastycznym. Oprócz poznawania dalszych perypetii głównych bohaterów, mamy możliwość przenoszenia się w najróżniejsze zakątki świata, a dokładniej zakątki Europy. Niemniej jednak najwięcej czasu spędzamy w Zagrzebiu. Niestety Audra nie zaczepia o Polskę, ale element polskości w książce jest zaznaczony.
Audra to dziewczyna, którą należy naśladować, ponieważ gotowa jest poświęcić własne życie, w tym przypadku również własną pamięć dla osób, które kocha, a jednocześnie walczy o to, aby przeżyć. Ma dopiero 21 lat, a widziała więcej brutalności niż najwięksi przestępcy świata. Na całe szczęście nie jest w tym sama, bo oprócz Luki ma jeszcze trójkę przyjaciół, którzy idą za nią i wspierają ją.

Zdjęcie z mojego Instagrama

Tosca Lee zrobiła bardzo fajną i niespotykaną rzecz, czyli na pierwszych kilku stronach zrobiłam spis bohaterów, a na kolejnych stronach dała przypomnienie tego, co było w pierwszym tomie, więc jeżeli czytaliście Potomków spory czas temu, to nie ma potrzeby robienia rereadingu.
Piętno Krwawej Hrabiny to seria, od której trudno jest się oderwać. Ja zaczynając czytać drugi tom nie wciągnęłam się od pierwszych stron, tak jak to było w przypadku pierwszego, jednak gdy akcja i przebieg wydarzeń zaczęły się rozkręcać, nie chciałam kończyć historii napisanej przed Toscę Lee.

Dzięki stylowi jaki używa autorka książkę się czyta szybko i przyjemnie. Można się nią delektować i przez długi czas nie opuszczać stworzonej krainy. Do tego znajdująca się w środku mapa, która dodaje uroku całej oprawie graficznej. A wiem, że wszyscy książkoholicy lubią mapy znajdujące się w książkach. Tak jak wspominałam na początku możemy zwiedzać przeróżne zakątki Europy, ale szczególna uwaga skupia się na Zagrzebiu, czyli stolicy Chorwacji, więc sądzę, że w przyszłości warto by było odwiedzić to miasto.

I to tyle na dzisiaj. Koniecznie dajcie znać czy czytaliście już tę książkę oraz co o niej sądzicie, a tymczasem idę przygotowywać pytania do wywiadu z Toscą Lee, więc stay tuned.
Zaczytanego dnia! 📚📚📚

***
Książkę mogłam przeczytać dzięki współpracy z wydawnictwem IUVI za co bardzo serdecznie dziękuję.


1 komentarz:

  1. Książke, serie, mogłabym przeczytać dla umilenia sobie czasu, gdyż widze, że ksiązka właśnie to oferuje czytelnikowi. Bedę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie fakt, że tu zajrzałeś/aś :D
Miło by było gdybyś zostawił/a po sobie ślad, bo wtedy wiem, że mam dla kogo pisać swoje ''wypociny'' :)
Serdecznie Cię pozdrawiam :3
Alicja w Krainie Książek

Obserwatorzy