czwartek, 3 listopada 2016

,,ОСТАНОВКА: РОССИЯ'' nr 20/2016 październik - grudzień


здравствуйте друзья! Witajcie przyjaciele!
Dzisiaj pomówimy troszkę o Rosji, ale nie martwcie się - moja opinia nie będzie po rosyjsku, więc Ci, którzy nie znają lub nie uczą się tego języka, bez problemu mnie zrozumieją.

Chyba nie muszę wspominać, że jest to kolejny idealny magazyn do nauki, jak i utrwalania języka, tym razem rosyjskiego. Przyznam się, że gazetę lepiej się czyta poprzez sposób jej napisania, niż kiedy siedzę na lekcjach rosyjskiego i męczę się z odpowiednimi końcówkami. Tak jak w ,,Deutsch Aktuell'', ta gazeta ukazuje żywy język, taki którego Rosjanie używają na co dzień.
Najbardziej spodobały mi się dwa artykuły, dlatego pokrótce Wam o nich opowiem.


W 20-stym numerze Остановка: Россия (Ostanowka: Rossija) moją szczególną uwagę przykuł artykuł o turystyce rowerowej. Wpłynął chyba na to fakt, że bardzo lubię jeździć na rowerze.
Bardzo ciekawie opisane są regiony Rosji jeszcze niespopularyzowane. Dzikie, trudno dostępne miejsca, w które nie dotarła jeszcze cywilizacja. Dzięki temu artykułowi możemy poznać bogate słownictwo dotyczące turystki. Opisy przyrody są spójne, co sprawia że zachęcają do zwiedzania. Dla mnie najbardziej zachęcająca byłaby wyprawa na Syberię, nad Bajkał.




Interesujący, a również zabawny jest artykuł ,,Z czego się śmieją inne narody''. Na końcu poważnego dwumiesięcznika w ciekawej formie przedstawione są negatywne cechy skandynawskich narodów. I naturalnie artykuł zakończony jest garścią dowcipów.


Bardzo wygodne w czytaniu i zrozumieniu tekstu jest zaznaczenie innym kolorem czcionki wyrazów, które są pod artykułem przetłumaczone. Tak więc nie trzeba w czasie czytania zastanawiać się czy dany wyraz lub zwrot jest przetłumaczony, czy też trzeba sięgnąć po słowniczek.

A jak Wam podoba się ten magazyn? Lubicie, znacie, a może dopiero uczycie się tego języka tak samo jak ja? Koniecznie dajcie znać!
Tymczasem miłego, zaczytanego dnia Wam życzę ☺

1 komentarz:

Cieszy mnie fakt, że tu zajrzałeś/aś :D
Miło by było gdybyś zostawił/a po sobie ślad, bo wtedy wiem, że mam dla kogo pisać swoje ''wypociny'' :)
Serdecznie Cię pozdrawiam :3
Alicja w Krainie Książek

Obserwatorzy